"Kolory tęczy" - zabawy z kolorami
"Christmas cooking in Kindergarten"
2019/2020
Plik w formacie pdf >>>TUTAJ<<<
Certyfikat w formacie pdf >>>TUTAJ<<<
Exchanging Xmas cards and short videos with some wishing
Plik w formacie pdf do pobrania >>>TUTAJ<<<
Projekt e-Twinning
Realizowany w Przedszkolu nr 16
im. Jana Brzechwy w Koninie
Exchanging Xmas cards and short videos with some wishing
O projekcie
Głównym celem jest wymiana własnoręcznie wykonanych świątecznych kartek między partnerami projektu z Hiszpanii, Macedonii i Polski. Jeśli byłoby to możliwe można wykonać krótkie video z życzeniami świątecznymi.
Można także przedstawić nasze tradycje świąteczne, propozycje prezentów i kolędy zamieszczając zdjęcia, filmiki na platformie TwinSpace.
Postęp działań
Skompletowanie listy szkół/przedszkoli biorących udział w projekcie już w Listopadzie.
Wysyłanie kartek świątecznych i zamieszczanie krótkich życzeń świątecznych rozpoczniemy w Grudniu.
Odpowiedzialne:
Natalia Kwiatkowska
Monika Pik
Paulina Andrzejczak
Temat projektu e-Twinning: “Kolory tęczy” – zabawy z kolorami.
Czas realizacji: listopad - luty
Opis projektu
Znajomość kolorów i umiejętność ich rozpoznawania nie jest wrodzona. Dziecko musi się tego nauczyć. Dziecko obserwując przez cały dzień pobytu w placówce jeden kolor, słuchając wierszy, piosenek wykonując prace plastyczne i doświadczając ich wszystkimi zmysłami, na pewno szybko utrwali daną barwę.
Zabawa kolorami jest jednym ze sposobów poznawania świata przez dzieci. Daje możliwość spontanicznej zabawy z rówieśnikami, rozwija umiejętność współdziałania, podporządkowania się i obcowania z innymi. Otaczające nas kolory rozwijają myślenie, inteligencję, wyobraźnię. Projekt obejmuje wiedzę z zakresu zabaw matematycznych, przyrodniczych, artystycznych, eksperymentalnych, muzycznych. Projekt realizowany będzie od listopada do lutego 2018. Finałem będzie organizacja uroczystości przedszkolnej podsumowującej realizację projektu eTwinning „Rainbows Day”.
Język projektu: język angielski i język polski.
Cele ogólne:
- Utrwalanie umiejętności rozpoznawania kolorów.
- Stymulowanie rozwoju i inspirowanie twórczych działań dzieci.
- Stworzenie atmosfery radosnych przeżyć i wesołej zabawy.
- Integrowanie dzieci młodszych i starszych podczas wspólnej zabawy.
- Uwrażliwianie na piękno otaczającego świata.
- Rozbudzanie i ukierunkowanie aktywności dzieci.
- Kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania.
- Rozumienie konieczności ochrony przyrody.
- Udział w uroczystościach przedszkolnych.
- Poszerzanie wiedzy o innych krajach.
- Kształtowanie postawy szacunku i tolerancji do odmienności związanej z kulturą i zwyczajami w innych krajach.
- Wymiana doświadczeń związanych z pracą w przedszkolu w innych krajach.
Cele szczegółowe:
- Nazywa oraz wskazuje kolory podstawowe oraz pochodne.
- Klasyfikuje przedmioty ze względu na wybraną cechę - kolor.
- Doskonali pamięć wzrokowo - ruchową.
- Uczestniczy w zabawach organizowanych przez nauczyciela.
- Maluje prace na wybrany temat dba o jej estetykę.
- Rozwija wyobraźnię plastyczną.
Realizacja projektu
- Przedstawienie dzieciom krajów, które biorą udział w projekcie. Krótka prezentacja szkoły poprzez zdjęcia na platformie eTwinning (Listopad).
- Systematyczne wykonywanie zadań projektowych - realizacja zajęć
o tematyce związanej z danym kolorem. (Grudzień- Styczeń) - Publiczne przedstawienie wykonanych zadań:
- publikacja zdjęć z wykonanych zabaw lub zajęć dydaktycznych wraz z opisami na stronie e-Twinning
- publikacja własnych wytworów w swojej placówce, w dowolnej formie (Grudzień-Styczeń)
- Zebranie wszystkich zadań projektowych: (Luty- Marzec)
- „A świat się kręci w kolorach tęczy” - organizacja uroczystości przedszkolnej, pobranie zdjęć od partnerów projektu, utworzenie tęczy poprzez realizowane zabawy z kolorami przez partnerów projektu. Przedstawienie dzieciom Tęczy powstałej poprzez współpracę partnerów projektu eTwinning . Zamieszczenie zdjęć na platformie Twinspace.
Obowiązki uczestników projektu:
- Uczestnicy są odpowiedzialni za wykonanie powierzonych im zadań.
- Systematycznie dokumentują efekty swojej pracy.
- Dotrzymują ustalonych terminów.
- Tworzą przyjazną i życzliwą atmosferę pracy i zabawy.
Przewidywane efekty
Po zakończeniu projektu dziecko:
- Wzbogaci wiedzę przyrodniczo – ekologiczną.
- Będzie rozpoznawać barwy podstawowe i pochodne.
- Wyraża w pracach plastycznych dostrzeżone piękno otaczającego świata.